whatshotHot

BILA TARZAN MASUK KELAS

Dr. Liza Adnan
In Stock
RM25.00
Quantity
Add to Cart Buy Now arrow_forward
DETAILS

Tajuk : Bila Tarzan Masuk Kelas

Penerbit : Must Read Sdn. Bhd.

ISBN : 9789672062592

Penulis : Dr. Liza Adnan

Berat : 250 gram

 

Sinopsis:

Walaupun masa kecil aku kawan dengan monyet, dah besar aku berjaya juga jadi orang!

“Aku dulu orang susah. Susah sangat. Tinggal pun dalam hutan tak ada elektrik, tak ada air paip. Kawan-kawan tak ada sangat, jadi aku berkawan dengan binatang. Ada lembu, ada kera. Main pun sendiri-sendiri je. Kadang-kadang main dengan Ayah Chik. Tu pun selalu gaduh. Jadi aku main dengan lembu dan kera je. Panjat pokok. Berlari sana sini dalam kebun getah Tokki.

Kami tak ada kereta. Nak ke mana-mana, jalan kaki, naik basikal tua Tokki atau naik perahu. Tapi paling penting, walaupun keadaan hidup aku macam tu, aku tak lupa untuk ke sekolah!

Aduhai… apabila dipandang kesukaran itu setelah ia berlalu, semuanya dirasakan seronok. Adventurous! Challenging!“

PHOTOS
back to top ⤴